lördag, oktober 13, 2007

Sista tävlingen på Hässlöbanan för säsongen

Vi hade en helt underbar dag i Västerås hundkapp den 7/10. Vi samlades ca. 11.00. Gick igenom vad som skulle plockas fram till tävlingen, tex vågen och annat. Kl. 13.00 skulle första start gå. Vi hade lopp 3 och 12 med saluki. Det blev ett kill- och tjejlopp. Marie kom ifrån Stockholm fulladdad. Jenny kom med sin kille och tjejer likaså fulladdade. Marita kom också fulladdad men fick börja jobba som invägare ganska snabbt. Jag och min son Andreas var även vi fulladdade. Andreas fick sitt vanliga jobb som fotoansvarig på banan. Jag däremot fick en ganska lugn start och dag. Jag var med lite i början på invägningen men fick gå ganska snart för att ta hand om mina hundar. De skulle värmas och rastas. Vädret var helt OK. Vi hade mycket publik, parkeringen var full. Jätte roligt! Det var ju sista tävlingen för säsongen. Som jag förstår har VHS hämtat upp sig ifrån en ganska stor svacka. Nu har det kommit många nya medlemmar, tävlande och mycket publik på alla tävlingar. Första loppet med killarna gick jätte bra! Alla springer med glädje! De är väldigt trasfixerade. Ghannam tyckte att haren var hans. Han kom ju först. Ghandoor försökte ta den ifrån honom men fick ge sig. Tjejernas lopp gick också bra. Startsträckan var lite osäker. Cadidjah sprang innerst men inte så intensivt, när hon kom upp till första kurvan tog suget på haren över. Hon drog ifrån ett par längder och vann. Jätte kul! / Pia Höggren

Inga kommentarer: